Prilagođeno pretraživanje

nedjelja, 18. listopada 2009.

ubrzavanje računala

Poštovanje cjenjena družino!
Malo sam lutal netom (imam preveć slobodnog vremena) hehehe...
i naletel sam na dost interesantnih, a korisnih stvari
pa reko da ih denem sim na blog, možda kom zatreba.

Kao što znate,a možda i neznate :))),
korisnici windows OS-a bi trebali barem jednom mjesečno napravit defragmentaciju hard diska,
preporučljivo je jednom tjedno, a kaj je to defragmentacija?

Eco c/p sa nekog sajta: (http://milan.muzdeka.com/muzdeka-50webs/savet/ubrzajte-rad-vaseg-hard-diska/)

Jedan od najlakših načina da ubrzate vaš hard disk je redovno defragmentiranje. Tokom vremena, instaliranjem i deinstaliranjem raznih programa, upisivanjem i brisanjem podataka, dolazi do fragmentacije datoteka na vašem disku što uveliko usporava njegov rad. Prostim rječima objašnjeno, fragmentacija je pojava podjele jednog fajla na različite djelove diska. Primjera radi, ako imate neku pjesmu veličine 4 MB koja je upisana na sredini diska i ako je izbrišete, taj dio diska će ostati upražnjen. Kada poslije nje budete snimili neku pjesmu od 6 MB, 4 MB će se upisati u taj upražnjeni dio, a ostalih 2 MB će se upisati na sljedeći slobodan prostor, tako kada budete puštali tu pjesmu, hard disku će trebati puno više vremena da iščita pjesmu nego što bi mu trebalo da je pjesma uredno u jednom djelu upisana na disk. Obratite pažnju da neka datoteka može biti podjeljena i na stotine djelova ako hard disk nije redovno defragmentiran.
ovo vazi za WinXP (slicno je i na ostalim)

Pokreće se: Start > All programs > Accesories > System tools > Disk defragmenter...
isključite sve aktivne programe prije početka defragmentacije!

Ko nevoli ovi ugrađen u windowse, nek si skine(bolji je)
link: http://www.auslogics.com/en/software/disk-defrag/download
mala napomena: defragmentacija može da potraje, zavisi od količine podataka na hardu i veličini harda (meni, 160gb traje skoro sat vremena),
zato je to najbolje uključit pred spavanje, ujutro sve sređeno(ja sam tak delal dok sam bil na windowsima,
a znao sam defragmatirat po nekoliko puta za redom, tako bolje sabije datoteke (a nesmeta, naprotif),
sad sam na linuxu, tu netreba defragmentirat, linux je pametan i sam slaže datoteke :)))...hehehe....svi na linux :)))

linkovi: http://www.balkaniyum.tv/bih/slobodnovrijeme/29600.shtml
http://milan.muzdeka.com/muzdeka-50webs/savet/ubrzajte-rad-vaseg-hard-diska/


Nastavak sljedi!!!

Nema komentara:

Objavi komentar